Unghiile lui Behr ( sau cum te poţi apăra de manichiura manichiuristului chinuit de angoase)

în panopticul creatorilor de frumos, al ălora ce fac din cuvinte, simţăminte şi din vocabule, lacrimi, Maurice (Mauritius sau Moritz, după unele grafii) Behr e o figură aparte, donquijotească, de paladin fără palatin. din străfundul encefalului său strîmt, neted şi mucegăit el scoate precum un iluzionist plicticos din jobenul său cu fund dublu, panglici de gîngăveli, poze deocheate şi imagini întortocheate de s-ar ruşina şi musca lui moebius să le dea de capăt.
romani în toge, roabe verzi, chinezi cu coadă împletită, soare cu dinţi, lipii, chiparoşi cu tulpinile tăiate din care picură muzică de ravel, sandale, şopîrle, mobile din abanos, batiste, ruinele palmyrei, hîrtie de împachetat, boboci de roze, şaua lui ghenghis-han, biciul lui atilla, ruble, noaptea de dinaintea solstiţiului de iarnă, bomboane de tuse, ciorapi de damă, pricomigdale, praful colectat de Belizarie în temniţă, amestecat cu salivă şi modelat în gogoloaie de aceeaşi dimensiune, lunete, dulceaţă de zmeură, izmenele lui sancho panza, din nou chinezi, de data asta raşi, frezaţi şi occidentalizaţi, cravate din mătase, lokum, chitare gibson, aripi de muşte, juliete, catifea, şoareci fezandaţi în alcool medicinal, aditiv pentru dospit şi tot aşa pînă la delirium silabic cînd din mişmaşul ăsta vor emana odori de paranoia, iar din computerul folosit de autor, fum.
cînd îi citeşti (un eufemism decolorat) textele ai senzaţia că omenirea nu a descoperit încă gramatica, coerenţa şi mai ales motivaţia de a scrie. dacă bălmăjeala ţine loc de conversaţie, cuvintele bîiguite alandala trec cugetări, iar înşiruirea de litere, text, da, atunci Behr Mauriţiu este poet, prozator, eseist, jurnalist, filosof şi creator literar sau toate la un loc.
încercînd să mi-l închipui, în lungile ore de insomnie, cînd îţi tratează sufletul chinuit compunînd în neştire, aplecat peste o tastatură cu clapele şterse şi acoperite de jeg în loc să bea o tisană din flori de tei şi să se culce, am ajuns, tot după algoritmul textualisto-aiuristic-behrian la imaginea unor unghii supradimensionate. aidoma unui manichiurist stîngaci care face manichiura unei femei superbe folosind pile pentru metal, foarfeci de tablă şi cuţite de strung, maurice behr taie unghiile muzei bătrîioare cu sabia lui damocles, aia de îi atîrnă deasupra gîtului încreţit, din pricini paranoide strict delimitate: mania persecuţiei, ifose de matusalem al bibliotecii universale, fumuri de apărător al seminţiilor obidite din black hills pînă-n pustia negev.
nu încercaţi să criticaţi, să analizaţi sau să combateţi în vreun fel logoreea şi grafomania behrică, e inutil, moşneguţul îşi va scoate atunci unghiile sale de mîrtan jigărit pe culoarele u.s.r şi va trece la atac, iar dacă nu sunteţi cu analizele la zi şi n-aţi făcut recent un vaccin antirabic e bine să fiţi prudenţi, din prea mult amor pentru literatura lui (alt eufemism semibenign) nu a altora, v-aţi putea alege cu zgaibe şi escare urîte.leacul potrivit pentru afanisit este să-l lăsaţi în dospeala lui, fără o vorbă, după o vreme se va dezumfla ca o cocă fără ferment.

 

 

N.A. Acest text este un pamflet; orice legătură cu persoane reale, vii sau moarte este întîmplătoare.

Comments

Acest text este un pamflet; orice legătură cu persoane reale, vii sau moarte este îngrijorătoare!:)))

 

(de înlocuit conjunctivul cu indicativul în din mişmaşul ăsta iasă odori de paranoia și de corectat acordul la ai senzaţia că omenirea nu au descoperit încă gramatica.)

mersi pt lecturare și munca de ”cap limpede”, dar behr există, e printre noi!

acest text e o rafala de invective ieftine cu adresa evidenta (http://www.literaturadeazi.ro/user/9485/track); user nominalizat de altfel (ca sa priceapa, probabil) cu maurice behr

(probabil, urmarea unor delicioase contre reciproce de-acum cativa ani, dintr-un sait in prezent decedat)

in treacat fie spus, textul, ca orice productiune fatata la plictiseala, e slab. fireste, doar in opinia mea. din start, un exemplu de floricele pe campii:

"panopticul creatorilor de frumos, a ălora ce fac din cuvinte"

romaneste "panopticul creatorilor de frumos, AL ălora CARE fac din cuvinte"

serios cu unu ca tine este peste poate. poți însă delimita invectiva de gestul literar căuta definița pamfletului prin dexuri e f explicită chiar pt ingineri. cea a bunului simț, comentînd un pamflet e mai greu de găsit. hai, salutare, și bea o bere la mare!

ps

fatata???. adică pre rumânește fătată e doar observația ta deplasată!

un atac la adresa cuiva nu e ok.

întrebarea este cum știu cu siguranță că așa este? pentru că, necunoscînd istoria, nu m-am gândit la asta. prespun că nici alții.

 

Reche, eu zic așa - tu știi cel mai bine dacă e un atac la persoană. caz în care te rog să retragi textul.  

singurul atac la persoana cuiva în pagina asta este a lui radu ștefănescu aka ștefan rădulescu, asta dacă nu cumva definiția pamfletului, ca specie literară s-a modificat și cade sub incidența vreunei legi. nu pot totuși să înțeleg, chiar dacă cineva ar fi direct implicat, ce relevanță pot să aibe bîrfele și turnătoria cuiva pe un sait literar, eu unu nu am făcut decît să descriu o tipologie destul de prezentă în lume. restul e o chestie de interpretare răuvoitoare!

ok

nu vreau să cenzurez nimic pe site. 

case closed.

 

nu e nici un atac din partea lui radu. la fel cum tu poți să scrii ce dorești și el (sau oricine altcineva) are dreptul să interpreteze cum vrea textele tale. omul a suspectat ceva și a exprimat suspiciunea, e ok.

 

 

e un bun pamfletar. Aici, referindu-se la domnul Boris Marian Mehr, nu prea a dat tot ce se putea. Adică textuleţul nu m-a prea amuzat, e cam subţirel. Mi-a scris şi mie un pamflet la care chiar am rîs copios, cu toate că eram subiectul.

domnu LIM, doar că adevărul legat textele pamfletistice din rubrica  aceea de pe rolit ”Doctor haș” e altul: matale ai reacționat lamentabil, ca să nu spun literalmente coprologic, dacă îți amintești. dacă nu, toate rămîn neschimbate, mai ales că acum pe literatura de azi te produci cu lirisme autobiografice. ce să-i faci, lumea se schimbă, noi odată cu ea.

comentariu offtopic

sunteţi amabil să explicitaţi? n-am înţeles din comentariul dumneavoastră decît că aveţi vagi nostalgii după zvastici şi corpuri de armată feldgrau...doamne apără şi păzeşte!

comentariu offtopic
comentariu offtopic
comentariu offtopic

Alina Mihai că dacă voi mai scrie un pamflet la adresa stimabilului voi fi banat?

până și comentariile mele-s moderate, stingerea conflictelor de pe site nu e treaba mea.

Am scris, vorba aia ... decât o părere. O pot clarifica sperând că n-o bagă chelul în offtopic - cred că vina nu-i că ai scris pamfletul, ci că ți-ai dorit reacțiile. Ai ales o țintă sigură, ai așteptat schelălăielile. Or, urletele cu pricina îs contra politicii saitului, motiv pentru care te faci vinovat că le-ai provocat și, în cunoștință de cauză, ai acționat împotriva regulamentului. Sigur, nu pot să demonstrez asta. Nici Pop nu poate, chiar dacă știe și el ce știm cu toții. Însă Pop e corect. Io nu-s. Motiv pentru care nu mă ocup eu de ce se ocupă el. :)

Apropo, am voie (și chiar o fac) să judec omul în funcție de cum își alege adversarii. Pamfletul e reușit când reacția-i pe măsură. În cazul ăsta ori pamfletul n-o fo bun, ori adversarul. Cine-i vinovat pintru asta? Dumneatale!:)

later edit - io, dacă aș vrea să i-o trag cuiva, nu mi-ar păsa că mă banează Pop! aș asuma banul și ... pace bună!

 

deja care este poziția administrației.

nu e ok să apară pamflete la adresa colegilor de site, dar nici nu pot să cenzurez un text publicat în Caleidoscop. mai ales cînd nu se menționeză numele real al persoanei, iar aluziile sînt văzute doar de cei care cunosc istoria relațiilor dintre părți.

cu alte cuvinte decizia de a introduce astfel de texte revine autorului, iar decizia de a le păstra sau șterge (și penaliza autorul, dacă e vorba de insulte evidente) revine administrației care va analiza fiecare caz în parte.

eu consider acest subiect clasat.

vă rog să nu mai comentați pe marginea lui.

 

adica sa te contrazic, e foarte ok sa apara pamflete, nu numai la adresa colegilor de sait, ci chiar la adresa adminului, daca mi-e permisa blasfemia - cu o singura conditie, sa aiba HAZ.

priveste-n ochii mei adanci ca sticla asta de heineken si spune-mi daca aceasta drojdie anosta de insulte si/sau calomnii ti-a smuls un zambet, altfel decat cu clestele de rufe. ca mie nu.

un search pe google  "boris mehr" te va lamuri si-n privinta relatiei nume-pseudonim literar.

cu speranta ca n-o s-ajung prea rapid la off, seara buna.
 

 

că îmi place sau că are haz?

 

spune-mi tu, tot la okiu de ursus, dacă e ok să șterg pamflete de pe site pentru că nu au haz?

și de ce ar trebui ca la fiecare presupus pamflet să caut pe google după un nume de autor, unul despre care nu am nici un indiciu?

 

nu ești singurul care pledează contra. și Daniel Cristea-Enache are aceeași părere.

 

deci, dle. Boris Mehr sau cum vă mai numiți, decizia de a păstra textul îmi aparține exclusiv și o asum.

nu pentru că vreau să încurajez astfel de texte ci pentru că, nefiind numele dvs. menționat în text și neproducînd o probă solidă că exact despre dvs. este vorba aici, nu am de ales - trebuie să admit ce a declarat autorul, că nu despre dvs. e vorba aici, ci despre un personaj imaginar.

 

 

 

 

trăim într-o lume mai bună, spuse Candide, cum altfel?

trebuie sa cauti pe google, fiindca unu - pamfletul e o bomba cu ceas, fiindca doi - postacii romani sunt in general fiinte dificile si trei, fiindca esti admin

oricum, pamfletul (sa admitem ca e) e slab. nu trebuie sters. trebuie schimbat numele (sunt de acord sa-l puna pe-al meu in clar, nu ma supar, sunt mai rezistent ca un T35) si sa scoata referintele antisemite (destinatarul e evreu).

 

CE să caut pe net? am văzut Mehr în text, iar pe site am un Boris Marian. un Boris Marian care în loc să mă atenționeze asupra unei eventuale ofense, se apucă să înjure presupusul agresor, dovedind, în acest fel, că este cam tot pe-acolo.

mai mult, în primul comentariu spune că e ok, nu-l deranjează, dar pune în mișcare un întreg aparat de apărare și represalii.

 

oi fi eu admin, dar nu mă interesează ce au avut doi useri de împărțit at urbe condita. dacă fac ce zici tu nu mai fac altceva, la fiecare text sau comentariu mă apuc să caut pe net, random, poate ajung unde trebuie. 

 

 

 

schimbă numele personajului și scoate referințele antisemite.

 

și-n general, nu mă mai futeți atîta cu războaiele voastre, dacă aveți ceva de împărțit faceți-o în altă parte.

 

 

desi cred ca in cel mult o ora, textul isi va face autodafe.

retin interdictia referitoare la sex, si ma supun,

cu multumiri

un luptator acerb pt pace

 

bombă cu ceas, referințe antisemite! textul rămîne așa cum e , n-ai decît să îl ștergi, să revii, să mă banezi. cel care a început să vicieze atmosfera  nu e banalul și neinspiratul meu text ci fătu cela care îți șoptește de ocki heineken care caută pureci în brînză și nod în papură. cred că se exagerează, poți interpreta ca xenofob și un text în care dai citatul ”timeo danaos et dona ferentes”!

cred că se cam confundă genurile. unde scrie că un pamflet trebuie să aibe haz? recitiți Baroane al lui Arghezi, cred că nu o să vă umfle rîsul. altceva e în cazul parodiei, satirei și a șarjei.amicale sau nu. oricum boris m. a dobîndit o notorietate prin această postare pe care altfel nu ar fi cîștigat-o. citiți-i poezelele și vă veți edifica. pe urmă întrebați-vă și care-i motivul pt care a fost admis în u.s.r.

oricum în regulament nu am găsit nimic despre interzicerea pamfletelor, am găsit doar un articolaș care zice că nu-s admise textele a căror titluri sunt redactate cu majuscule. și există unul postat chiar azi, îi zice CICLUL ia ghiciți cine-i autorele?

textele injurioase, xenofobe, rasiste, elaborate într-un limbaj inadecvat nu ai găsit-o?

io ziceam să dau o șansă textului tău, dar dacă nu vrei, nu vrei, neah.

 

Radu, mă refeream la cei doi combatanți, nu la tine. tu, deocamdată, ai voie.

 

că de nu pîra ștefănescu textul nu era nici antisemit, nici injurios nici xenofob.

nu era pentru că scriai despre un personaj fictiv. în momentul în care Radu a sesizat despre ce este vorba s-au schimbat datele problemei, pentru că personajul fictiv a devenit unul cît se poate de real, un coleg al nostru căruia tu vrei să-i plătești polițe, deci îl insulți sub pretextul că este vorba de un pamflet. nu contest că ai motivele tale, dar, sincer, nu mă interesează asta. 

nu e mai elegant să schimbi numele, cum a sugerat Radu și să ne oprim aici? nu crezi că s-a făcut destul circ?
 

 

că aș schimba numele și maurice behr ar deveni maurizio behrino sau aiurea, fii sigur că ștefănescu ar găsi un alt tip pe net care să scrie poezele, asta e preocuparea lui predilectă pe sait munca de informare asupra persoanelor care postează. chiar îs nedumerit de ceea ce se întîmplă și pe undeva chiar deluzionat că nu vezi cine și cum face circ.

pamfletul ingroasa tusele caricaturale, dar nu pana la slutenie, altfel nu mai recunosti personajul, si te inflamezi fara adresa. cititorul plebeu vrea ceva concret, nu tipologii. pdap, exemplul cu arghezi nu-i elocvent, dupa mine, baroane e mai mult un manifest, si eu detest chestiile angajate mai mult din instinct, mai ales ca la scoala m-au obligat sa-l invat pe de rost. fiindca ipochimenul ala gras trebuia urât. si eu nu pot sa urasc ca lumea (desi ma straduiesc). pe de alta parte, recunosc ca ai scris pamflete exceptionale. in unele (multe) din ele am fost eroul principal, si pentru asta iti multumesc, fiindca mi-a crescut self esteem-ul si-am intrat in istorie, ok, da sa nu exageram, aici nu-i europeea, cel putin, nu inca.

dar dacă te strădui un pic, bre, fane s-ar putea să devină!

comentariu offtopic

nu e că aș schimba sau nu, ceva acolo, prin text, problema e că după ce ai afirmat că nu vei cenzura acest text ( presupun că l-ai citit cu atenție) ai revenit fiindcă cineva ți-a dat o informație, a dracului de extraliterară. exact același gen de informație care a dus europeea, un sait onest acu 5-6 ani la imaginea de acum.(nu detailez fiindcă ”acel cineva” deabia așteaptă să arunce și acolo informația). pînă la urmă, atitudinea ”corpului mort” nu ajută cu nimic.

era deja șters, nu crezi?

 

da,

 așa-i, dar pînă mîine poți să o faci fiindcă eu nu am de gînd să schimb nimic în text, nu există nimic antisemit acolo și nu din încăpățînare ci, să zicem, din principiul nevicierii amănuntelor.

sunt evreu, am sensibilitatea  evreiască în sânge, dar recunosc dreptul fiecăruia să fie ironic, satiric, critic, repet după Nietzsche, ceea ce nu mă ucidfe mă face mai puternic, mulțumesc lui RADU ȘTEFĂNESCU  pentru  că a intuit  esența educației tânărului Dan GH. R, cver scuze acestui  nefericit autore, care, în ciuda unui talent  nu prea rău , de scriitoraș, NU A PUBLICAT,  după știința mea, NICIO CARTE ,  este un combatant fără arme, adică luptă cu mâinile goale.  Punctul 2- referirea la USR  DE ZECI DE ORI ÎN LUNGA NOASTRĂ DISPUTĂ DE PE rolit, aduce o ofensă breslei scriitorilor româmni, iar eu sunt indiferent de nume mehr, behr, ițic, ștrul, sunt scriitori român, am fost primit în USR la recomandarea  Mariei Banuș, Geo Baogza, D. Micu, la care s-au adăugat articole  favorabile ale lul Alex Ștefănescu, Gh. Grigurcu, ș.a Sunt prezent cu numele în dicționarele literaturii și ale scriitorilor, respectiv cel al Academiei, al lui Aurel Sasu, Boris Crăciun, etc. Indiferent de opinia adminstratorului, pe care nu cred că bunul critic Daniel Cristea Enache îl aprobă, SUNT SCRIITOR,  iar Dan Gh. R. fără cărți este un NIMENI.  Nu sunt geniul Carpaților, dar am câțteva mii de cititori care mă apreciază.Dacă Reche este sau nu este antisemit mă lasă rece, știu că orice aș publica ar face un circ penibil în calitate de cârcotaș. Sper că admin. va avea minuma decență SĂ NU ȘTEARGĂ acest text. M-ar oblga să mă retrag și  nu cu cea mai bună impresie desprwe un site care pare, totuși, bun. A bon entendeur salut.

Moritz  este un nume cunoscut în anecdotele din timpul Austro-Ungariei, atâtîn Banta, cât și în Bucovina, iar referirea era cu țintă - adică Moritz era de fapt Moise, poa\te că bunul Recheșan nu știe sau crede că nu se știe. Îmi amintesc și de două poeme geniale scrise de distinsul literat DGR, despre Ițic, apărute în Rolit, despre care cățiva membri au afirmat că au tentp xenofobă, dar iubitul Recheșan a uitat. Cu asta închei polemica, din partea mea poatre scrie ce dorește, adminsitratorul nu este obligat să caute în Google nume de necunoscuți, are și alte treburi, numai bine, stimați prieteni.O ultimă rugăminte - eu promit să recurg la obscenități, Dvs. promiteți să NU MAI CENZURAȚI  nici comentariile mele, nici textele postate. Mi-am cerut scuze că am scris „danrect”, era un abuz, regret că la repezeală am fost obscen. Oare cuvântulș căcat, folosit cu predilecție de DGR nu este ceva mai obsecen? Dar asta nu motiveaza  gre;elile mele. La revedere. ;

din partea mea puteţi să vă revendicaţi şi etniei hotentote, textzul meu nu conţine nimic xenofob; numele maurice e unul comun, internaţional, nu înţeleg inflamarea, tonul şi argumentele pe care le aduceţi în sprijinul a ce...aveţi dovezi? nu, fiindcă le-aţi fi postat clar şi eficient. în ceea ce priveşte apartenenţa cu patalama la o branşă nu vă califică automat ca scriitor şi nu ridică cu nimic valoarea textelor postate aici. puteţi publica zeci de volume dacă toate-s aidoma bîiguielilor vag literare de pe acest sait tot degeaba este. asta e opinia mea şi motivul acestui pamflet...deşi behr e o tipologie umană comună tuturor veleitarilor firoscoşi, arţăgoşi şi găunoşi.

aşadar, a rivederci caro maurizio, sare pe coadă am să-ţi pun pînă nu te mai înfoi păun!

comentariu offtopic

văd că pînă la urmă tot circul ăsta a fost inutil, dvs. insistați să rămînă acest text.

v-am retras nivelul care vă permitea să postați fără ca textele și comentariile dvs. să fie moderate deoarece ați introdus cîte 3, 4 texte pe zi și pentru insultă.

aceasta nu este o penalizare, citiți regulamentul, există mai multe categorii de utilizatori, dvs faceți parte acum din categoria celor care au nevoie de aprobarea unui editor pentru a introduce texte și comentarii.

comentariile la acest text nu mai sînt, de-acum, permise.